Logga in


Ibland lyser solen och något senare, när en själv ligger på en smal brits i ett bårhus någonstans, då har det funnits ett liv och tillvaron är som efter att ha blivit sövd på ett sjukhus och befinna sig i ingenstans. En sorts omedvetet väntrum.





Ibland regnar det då Ulla vaknar.
Det kan faktiskt kännas som en vän.
Avsaknad av sol, men den finns förstås.

Den bara gömmer sig litet blygt sådär.
Bakom molnen och som bara finns.
Ibland luktar det tisdag.

I ena stunden finns Ulla.
Och i nästa stund bara existerar hon inte.
Ibland luktar det torsdag.



Prosa av lodjuret/seglare
Publicerad 2025-05-27 14:25


Tidsljus_Timelight
Hehe luktar det Tidsljus vill du inte va nära..
2025-05-27