Det finns de vilka gillar att teckna, rita eller måla. Annars går det ju bra att läsa någon äventyrlig bok, om att måla. Den som målar ett staket och verkar vara som förtjust i det, har kanske läst boken 'Tom Sawyer' av Mark Twain. Målande den beskriver.
Det finns de vilka påstår
att man går in i en roll
som att sätta på sig andra kläder
sätta en trasig gul pingpongboll på näsan
och ge sig ut för att roa barn.
Men jag tycker att det är mera av
att sitta upp på hästen
ge den en tryckare med benen
visa vem som bestämmer
och så en stund senare som ge den fria tyglar.
Tack för att du läste det här.
Det skall du ha en eloge för.
Snarare än en röd boll på näsan.
Hellre då på kinderna,
som blossande röda av genans.
Fri vers (Prosapoesi)
av lodjuret/seglare
Publicerad 2025-08-13 22:11