Vad är vi för några?
Lever vi inte längre
men det känns så...
Dom kallar oss utomjordingar
men jag är bara en människa.
Du är människa i verkligheten
här är du ju bara i ett tillstånd.
Gud, så konstigt!
Jag är rädd, tänk om jag åker tillbaka?
Åker?
Nej, vi åker inte,
vi sugs in i mellanrummet
när vi är nära döden.
Jag vill tillbaka!
Då får du sluta med dina självmords saker.
Ja, jag lovar, jag vill leva i verkligheten!
(På sjukhuset i verkligheten.)
Hon är tillbaka!
Skönt att rädda ännu ett liv, säger läkaren.
Räddat från vad, vi fortsätter ju bara in.
Det ska vara skönt i verkligheten
men människan gör
livet till ett helvete på jorden.
Ja, det är nära oss.
Nu fattar jag vi sugs in, före vi dör
vi blir liksom räddade innan detta.
Ja, men jag vet inte om det gäller alla?
Ingen vet i verkligheten,
det är därför det finns kyrkor
så en känner tillhörigheten.
Jag tror på Gud och utomjordingar
ett liv efter detta och att vara en god
människa i grunden som försöker förstå.
Som en sökare?
Ja, precis.
Bra att du vill leva, det är viktigt.
Ja, är jag viktig.
Ja det är du, tänk vad du förstår av livet.
Allt blir bra?
Ja, du får läka din själ och leva i verkligheten.
Jag kan gå med i kyrkan, göra saker för andra.
I Gudstro?
I Gudstro.
Övriga genrer (Drama/Dialog)
av Catherine Brandt
Publicerad 2025-09-21 13:34