Vi är allt vi har
Till dödens dar
Och det tankespråk
Vi gemensamt delar
Vi är aldrig någon
fienden till varandra
Bara dom andra som
egentligen inte existerar
Eftersom vi är allt som
återstående finns kvar.
Intill ensamhetens dar
Är allting bara en del i
att vara ett stilla hänsyn
-fullt. ..vi?
likt vilande vide sida vid
sida
i det stora alltets osynliga
Telepatiska tempel-vision. ..
*°*°*°
Och sävsångaren i vassen
sjunger aldrig för sig själv
utan bara till dem
som då råkar lyssna.
För inuti enskilda öron
blir dallrande toner till
ett vibrerat energi giv-
ande vi. ..utöver enslig
-hetens instängdhet?
Övriga genrer (Drama/Dialog)
av Sefarge
Publicerad 2025-09-30 09:37