Logga in


Förträngningssamhället. Vad härligt att vi alla mår så bra. Nu finns det bara en väg och det är framåt med en sann positivism och optimism om en underbar framtid. Sorg är inte nyttigt. Vi ska vara starka, glada och funktionella och inte gnälla och självömka. Gud vakar över oss och beskyddar. Förträngningssamhället. Minsta dottern har gått och blivit psykotisk. Vi har då inte gjort något fel så kom inte och skyll på oss. Det är någonting ärftligt och bara hon börjar tänka positivt och optimistiskt och åkallar Gud så kommer hon att bli frisk. Det är så himla underbart att vara människa. I det fantastiska välfärdsamhället Sverige så mår alla förträffliga medborgare bara toppen. Tog yngsta dottern livet av sig? Ja det var ju tråkigt men livet måste gå framåt med seger och framgång i sinne. Det är toppen att finnas till.



Prosa av Johan Bergstjärna
Publicerad 2025-10-27 14:09


Dolcehalit
Ibland är det för j-t. Det är sant att det är lite av ett förträngningssamhälle. Beklagar sorgen efter dottern!
2025-10-27