jag mår bra
Till min brevkompis
från Gudrun 11 år
Alla våra brev började vi med:
Hur mår du?
Jag mår bra
Det var en ingång
till samtalet
Sen följde utvikande berättelser
om vad vi gjort
vad vi fått i present när vi fyllt år
och kanske något lite
om vad vi tyckte om någon
lärare eller klasskamrat
____________________________
Till den som gitter läsa
från Gudrun 66 år:
Hur mår du?
Jag mår inte alltid så bra
men jag ska inte klaga
Jag har vågat ta tag i mina känslor
och uttrycka dem
Jag lyssnar gärna på din berättelse
om hur du mår
Jag pratar ogärna om någon person
på ett negativt sätt
Livet har lärt mig att livet inte är så lätt
att leva alla gånger
____________________________
Men till Gudrun 11 år
ställer jag ändå frågan
samtidigt som jag svarar:
Hur mår du?
Jag mår bra
Fri vers av stormengudrun
Publicerad 2025-12-21 13:22
soligajag_1
Ett underbart brev från två håll. Visst frågar man snällt : Hur mår du? Jag är oftast ärlig, , talar om hur jag mår. Julkram från Soligajag_1
2025-12-26