Logga in


Du är AKUT om 10 timmar!

Helen sa: ”Du måste till Akuten på Södersjukhuset inom 10 timmar!”

Mitt problem är att jag har för dålig syresättning i min kropp. Det ska helst vara 100%. Men 99-95 är OK. Värden under är inte OK. Jag pendlar mellan 91-93. Så fort jag ligger plant upplever jag det som KVÄVNING.

Men, men. Sköterskan på 1177, Helen, sa, klockan 04.02, att jag har 10 timmar kvar! Låter läskigt. Det är nu 1:a januari och klockan är 11.26. Och jag har ÄNNU INTE HUNNIT TILL AKUTMOTTAGNINGEN PÅ SÖDERSJUKHUSET.

Jag andas fortfarande. Men det är tveksamt om jag gör det 14.04.



Övriga genrer (Satir)
av Bengt J Malmsten
Publicerad 2026-01-01 06:38


Skrivmaskin
Underbar! Så hoppas du lever ännu!
2026-01-01


Gömar
Iväg till akuten!
2026-01-01


sphinx
Vilken skit rent ut sagt. Alltså värdena - inget annat. Jag ligger högre, men sjunker snabbt. Inte bättre det :)
2026-01-01