...är att det utöver, att ofta vara så som förekommande,
det dessutom kan få andra, på sitt håll sett sig som
'inblandade', därför att de något 'blandat sig i',
kan ju ha sina sidor att som tro sig uppmärksamma.
Att ont i halsen eller feber kan få någon att vilja 'ställa in',
om de använder sig av rösten i arbetet den dag, kan ju
ses som okej. Det lustiga är då att den som istället
gjort en insats, något senare fått 'stora roller' i skilda
framträdande och om personen ifråga 'fått ställa in',
ganska så sent i sitt artisteri, oavsett anledning,
den dock kunnat som påverka den dagens
prestation mera märkbart. Själv har jag inte behövt
'ställa in', bara sett mig efteråt som vilja 'ställa mig in',
för att alls få en biroll i föreställningen
'verkliga livet' som pågår mest hela
tiden, oavsett någon är där i ett eller annat strålkastarljus
eller inte. Som du kanske trott dig ha fått som för dig,
kan livet ha sina sidor och bli där ersatt av någon
trots du varken blivit sent sjukskriven
eller inte, bara att någon 'visat framfötterna' något före dig.
(Skriftställaren TTT något inspirerade.
Texten har legat i utkast sedan 2025 04 22,
då jag råkade skriva den av en ren händelse)
Prosa (Fabel/Saga)
av lodjuret/seglare
Publicerad 2026-01-02 01:47