Tänk om någon sa:
-Du får inte tänka dina tankar
-Du får inte känna dina känslor
-Du får inte uttrycka dig.
-Du får inte leva ditt liv som just du
Du måste helt enkelt överge dig själv.
Vad skulle du göra då?
Tänk om det inte bara gällde dig själv utan också
ditt barn, din gamla mamma, din vän, din kollega?
Vad skulle du göra då?
Fri vers av Filosofiskan
Publicerad 2026-01-25 17:17
Blomma-Stjärna
ett mardröms-scenario som existerar - diktatur-tortyr - hjärntvätt --- kan även förekomma på ett subtilt sätt i s.k. demokratier... - intressant att fundera över hur fria - alt. förslavade - vi kan vara!
2026-01-26