Jag vill be om ursäkt för ifall jag skapar starka känslor med denna dikt. Men jag tycker den är viktig som konstverk och jag är stolt över den.
Liksom strupen satt fast i magen.
Ångesten.
Den är så påtaglig.
Den är övertalande.
Jag vet att det är sömnen.
Men sömnen är inte min vän.
Där vilar maran.
Varje, varje kväll.
Därför kommer den.
Känslan.
Att nåt vrider sig
och springer fram.
©erikjohaneriksson
Fri vers av ErikJohanEriksson
Publicerad 2026-03-11 20:08