Om det inte vore för
människans nedärvda
svaghet inför det onda
vore människan god.
*
"Gör människan stark
så blir hon god"menade
Rousseau, men vem kan
göra det mer än männi-
skan själv ?
*
Övriga genrer (Aforism)
av Notarius publicus:Sten Wiking
Publicerad 2026-04-16 19:34
lodjuret/seglare
Om det inte vore för människans nedärvda svaghet inför det goda vore människan (helt igenom) ond...
2026-04-22
Ibrahim Zoro
Vad om gud är en hång semester!? Tack
2026-04-21
Madeleine Eriksson
Alla blir inte starka av sånt som ska stärka en
2026-04-17