Logga in


jag är inte så rädd
för döden numera

den och jag
är inte längre fiender

nu tänker jag på döden
som en snäll liten katt

som kryper ihop
vid ens fötter

tröstar och lotsar en
vidare till något annat

och en sådan behöver
man ju inte vara rädd för



Fri vers av Herr Farbror
Publicerad 2026-06-23 13:11


sphinx
döden är en del av livet. Som JS skriver, plågan och smärtan är det som är problemet...
2026-06-23


Jacob Sjöstrand
Jag tror inte så många är rädda för döden i sig - desto mer för smärtan, när döden står i annalkande. Din text fick mig att tänka på Bo Setterlinds dikt Döden tänkte jag mig så, som harens unge som sätts i en frökorg, och somnar när odalmannen börjar gå.
2026-06-23


Svante Källström
Befriande insikt farbror nått fram till.
2026-06-23