Logga in




Jag är innerligt trött
på det ständiga tjatet om kött

Och dieter av olika slag
som inte ger livet välbehag

Men informationen är skral
om verklighetens tal

De är oftast små
någon procent eller två

Mindre risk
att dö till sist

Kanske ett år längre på sin höjd
med det kanske man är nöjd

Om man vill försmå
många av livets njutningar ändå

Valet är ditt
livet är fritt



Fri vers av Kungskobran
Publicerad 2026-06-24 11:25


sphinx
storebror vet bä st!
2026-06-25


Anya
Men har du missat det senaste? Nu är det mer protein som gäller när man fyller 60 och uppåt. för att bevara muskulatur bl a. Så vi får äta kött.....jag kör mest älg. :o)
2026-06-24


Lena Söderkvist
Just det, var och en väljer vad som passar ens person bäst.
2026-06-24