den korta novemberdagens sol smälter rimfrosten
i skogen
när jag bryter tallriskvistar faller ett duggregn
över mitt ansikte
och dropparna gnistrar som diamanter
i skuggan ligger snödrivor
skaren bär mig
vad mer finns att säga om en dag
som bara var ett andetag lång
vad mer finns att säga om våra dagar?
Fri vers av Måna N. Berger
Publicerad 2010-11-16 22:59
Tea Alex
Vilken känsla du bygger upp! Man kan verkligen känna hur det känns att stå där, ett sånt där tillfälle då man känner att man lever.
2010-11-19
wayward - taiga
fina, snälla måna berger, jag var på en sådan promenad idag. jag plockade inga kvistar, förutom ett torkat ormbunksblad som jag höll som ett tårtpapper mot den låga solen. verklighetens egen vackerhet var enastående. hur som helst blir jag nästan tårögd av att läsa din text. jag vill skicka en varm och uppskattande hälsning till dig.
2010-11-17
Johan Bergstjärna
Dessa dagar ~ ett LIV!
2010-11-16