Huvudena hänger där
grimasernade, leende,
gungandes i takt
till basens dova
klang!
Och vad gör det
när jag dansar förbi
i rasande fart?
Döden grinar illa
från ansiktet djärvt,
då foten hoppar lustigt,
från kant till kant!
Och jag vet min vän,
att stjärnorna vittnar
gott för mig,
då tystnaden lägrar
och dansen sluts
med ens!
Fri vers av queenia
Publicerad 2011-08-21 01:47
Gunnar Hilén
det här är inte fantastiskt...det är ju misshandel ! Och för jävla bra skildrat.
2013-10-15
Börje Larsson
återuppstå och dansa mer.....
2011-08-21
ej medlem längre
Fantastiskt!!!
2011-08-21