Logga in


 

 

Huvudena hänger där

grimasernade, leende,

gungandes i takt

till basens dova

klang!

 

Och vad gör det

när jag dansar förbi

i rasande fart?


Döden grinar illa

från ansiktet djärvt,

då foten hoppar lustigt,

från kant till kant!


Och jag vet min vän,

att stjärnorna vittnar

gott för mig,

då tystnaden lägrar

och dansen sluts

med ens!


 



Fri vers av queenia
Publicerad 2011-08-21 01:47


Gunnar Hilén
det här är inte fantastiskt...det är ju misshandel ! Och för jävla bra skildrat.
2013-10-15


Börje Larsson
återuppstå och dansa mer.....
2011-08-21


ej medlem längre
Fantastiskt!!!
2011-08-21