Har blivit mitt statement i år
att jag vill låta tankarna gå
till de barn som lever i familjer
som blivit av med sin bostad
kanske inte får äta sig mätta
samt alla andra
som inte har någonstans att bo
att de ändå ska få ett mål mat
en säng att sova i
någonstans att bo
under denna helg
som vi önskar vara god
för var och en
*
var glad över din varma säng
att få äta dig mätt
dela en stund med någon
som betyder något i ditt liv
eller någon annan
om du är ensam
kanske har det svårt
får du här en hälsning från mig
en kram som genom tid och rum
inte bara denna helg
utan alla dagar
innehåller värme
medkänsla
tanke om alla människors
välmående
Fri vers av LenaJohansson
Publicerad 2012-12-24 09:40
Ljusletaren
Denna fina och enkla tanke gillar jag! Har dessutom någon en stor välfylld börs så dela då gärna med dig till alla dessa. God fortsättning till min fina skrivande vän/ kram
2012-12-26
Lars Hedlin
TAck för fin text!
2012-12-25
ej medlem längre
Värmen och empatin strömmar ur dina ord....så fint och så rätt!
2012-12-24
ej medlem längre
fint..*
2012-12-24
ej medlem längre
Många inser inte hur bra de har det!
2012-12-24
SIDA GULDPOJKE
Vackert tänkt. jag kramar dig tillbaka!
2012-12-24
ej medlem längre
En fin text med ett fint budskap.
2012-12-24
Järnkatten
Fint Lena, ha en riktigt god jul..
2012-12-24