Logga in


de flesta har det mesta, en del har mindre - här en liten önskan för idag, som jag hoppas består också längre fram



Har blivit mitt statement i år
att jag vill låta tankarna gå

till de barn som lever i familjer
som blivit av med sin bostad

kanske inte får äta sig mätta


samt alla andra
som inte har någonstans att bo

att de ändå ska få ett mål mat
en säng att sova i

någonstans att bo

under denna helg
som vi önskar vara god

för var och en


*

var glad över din varma säng
att få äta dig mätt

dela en stund med någon
som betyder något i ditt liv

eller någon annan



om du är ensam
kanske har det svårt

får du här en hälsning från mig
en kram som genom tid och rum

inte bara denna helg
utan alla dagar

innehåller värme
medkänsla

tanke om alla människors
välmående









Fri vers av LenaJohansson
Publicerad 2012-12-24 09:40


Ljusletaren
Denna fina och enkla tanke gillar jag! Har dessutom någon en stor välfylld börs så dela då gärna med dig till alla dessa. God fortsättning till min fina skrivande vän/ kram
2012-12-26


Lars Hedlin
TAck för fin text!
2012-12-25


ej medlem längre
Värmen och empatin strömmar ur dina ord....så fint och så rätt!
2012-12-24


ej medlem längre
fint..*
2012-12-24


ej medlem längre
Många inser inte hur bra de har det!
2012-12-24


SIDA GULDPOJKE
Vackert tänkt. jag kramar dig tillbaka!
2012-12-24


ej medlem längre
En fin text med ett fint budskap.
2012-12-24


Järnkatten
Fint Lena, ha en riktigt god jul..
2012-12-24