Logga in


Tack till Bodil Jönsson och en gammal moster med flera kloka personer

När jag inte längre är nyfiken vill jag inte leva. Jag vill uppleva nya platser, nya läsupplevelser, ny forskning, nya rön, nya upplevelser av olika slag men framför allt nya människor. När jag inte vill se mer, lära mig mer, inte lyssna mer då är jag klar med livet.

När jag lyssnar på de som levt länge, längre än jag själv så vill jag veta hur de har haft det, hur de velat, upplevt, överlevt för livet är inte lätt att leva men inställningen är nog viktigast ändå och alla har fått mig att förstå att så länge man vill nå mer kunskap, mer upplevelse eller rätt och slätt fortfarande är nyfiken så är livet värt att leva.



Fri vers av wildah
Publicerad 2013-06-01 19:36


Mia Sedvall
Bra skrivet:)
2013-07-21


@cko
Har man inte drivet är det kört!
2013-07-16


Kaptenlöjtnant
Det är fördjäkligt trist när man tappar intresset och motivationen. Och lika kul när man hittar tillbaka bra text!
2013-06-02


Lars Hedlin
BRA ATT VARA NYFIKEN ;)
2013-06-02


ej medlem längre
Bra, å tänk på din sista rad. Man ska vara nyfiken.
2013-06-01