sommarnatten stirrar på byggnadsställningar
vimpeln är lika slak som stången är rak
grannarna sover eller duschar
färgstänk smyckar min torra veranda
million bells skriker törstigt
själv stirrar jag på sommarnatten
är lika rak som alltid
jag duschar ogärna på kvällen
torkan har varit lång
törsten skriker
det är något med den mannen
som väckt något gömt och glömt
kanske är ögonblänket över
men ögon blinkar oavsett
yxan är kastad men inte i sjön
den sekund ögat blänkte
satt yxan i hjärtat
sjön är vacker i natt
fylld av blänk som blinkar
en katt jamar högt och vill in
sommarnatten blundar
hellre en yxa i hjärtat än i sjön
när man slipper gå över ån efter vatten
då hugget bara kommer
en pil är en pil
fjuttig
en yxa sitter där den sitter
även om det stormar
sommarnatten stiger in i sitt mörker
sveper mig in i drömmar
famnar mig till ro
det doftar målarfärg och blå castello
vimpeln fladdrar sakta
smeker stången ömt
släpp in katten!
Fri vers (Fri form)
av SpamPippiL
Publicerad 2013-07-18 00:03
lodjuret/seglare
ja, gör det, släpp in katten, även om hon är av egyptiskt ursprung, eller kanske just därför
2013-07-18