Logga in


Knappt ens lönt att börja

för jag klarar inte av att välja

vilka skor jag ska ha med mig

eller snarare är det jobbigt att lämna

ett par skor hemma i 

jag vet inte ens hur länge jag blir borta

tänk om jag aldrig åker hem igen

och så lämnade jag mina glittriga kängor hemma

 

så jag slutar

sätter mig vid datorn istället

fastän jag borde ha börjat för länge sedan

äh

skitsamma

jag kanske skulle dricka lite vin istället

se om det blir enklare då

 

vi lägger ner nu

och går och lägger oss

min resväska och jag



Fri vers av Gerda Johansson
Publicerad 2013-08-20 20:37


Kaptenlöjtnant
who doesent
2013-08-20


ej medlem längre
Bara när man kommit hem igen vet man vad man borde tagit med sej på resan :)
2013-08-20