Knappt ens lönt att börja
för jag klarar inte av att välja
vilka skor jag ska ha med mig
eller snarare är det jobbigt att lämna
ett par skor hemma i
jag vet inte ens hur länge jag blir borta
tänk om jag aldrig åker hem igen
och så lämnade jag mina glittriga kängor hemma
så jag slutar
sätter mig vid datorn istället
fastän jag borde ha börjat för länge sedan
äh
skitsamma
jag kanske skulle dricka lite vin istället
se om det blir enklare då
vi lägger ner nu
och går och lägger oss
min resväska och jag
Fri vers av Gerda Johansson
Publicerad 2013-08-20 20:37
Kaptenlöjtnant
who doesent
2013-08-20
ej medlem längre
Bara när man kommit hem igen vet man vad man borde tagit med sej på resan :)
2013-08-20