Du frågade mig vad lycka är-
Medan höstlöven sakta föll.
Jag hade svaret.
Jag såg mig omkring, för ett ögonblick-
På den gulnande, döende grönskan.
Jag hade svaret.
Men det var inte svaret du sökte.
Så jag höll min tunga-
Och skrattade bort din fråga.
Men jag hade svaret.
Och sprang på barnsben in mot skogen.
~
Fri vers (Fri form)
av Vinterkungen
Publicerad 2013-08-22 22:10
Marianne Räf
Lycka kan väl vara: besvarad kärlek... Ömsesidig åtrå...
2013-08-23
Bitförbit
Jättebra! :D Kan verkligen känna den.
2013-08-22