Jag har ingen strävan kvar
men ändå har jag längtan
Snälla!
Döda den
så blodet stannar
känslorna stillas och haken trillar.
Trilla ner
för dörren står ju ändå på glänt
och det spelar ingen roll
om den är på eller ej
för till vilken nytta
när allt som kommer
och allt jag ser
är samma.
Och jag går sönder en gång till om jag inte slutar hoppas.
Så gå av,
bryts, fall isär
så kanske
mina känslor
slutar att knoppas.
Fri vers av skuggömma
Publicerad 2013-11-20 10:39
Mona Nordkvist
Känner igen mig. Bra beskrivet.
2013-11-20