Logga in


du sa att det blåste lite

bara lite grann

 

här är det full storm

KÄNSLOSTORM

---

jag ville bara att du skulle hålla mig lite

lite närmare

lite längre 

 

varför släppte du taget?

---

snön har börjat lägga sig stilla över taket

det är kyligt

speciellt nu

då jag är ensam

 

...

 

jag tror fler ovädersmoln är påväg

det beräknas regna

blåsa upp till storm igen

en ny flickas öde blir känt

---

 

 

varför lät jag dig gå?

 



Fri vers (Fri form)
av Celticgirl
Publicerad 2013-12-11 01:38


Let it go
"det blåste lite", "här är det storm", "en ny flickas öde blir känt", mycket vackert. Blåser liv i stillade hjärtan :) Bravo på dig!
2013-12-12


Elisabeth Nilsson
Sorg, vemod och längtan i sammansmältning i din berörande dikt.
2013-12-11


ej medlem längre
det kanske var bäst så.. jättefin text..
2013-12-11