Jag har en ny teve, jag... En jäääääättestoooor... Bilden är från sovrummet, som även texten beskriver, omutifallatt...
Fyra par ögon stirrar ut i natten
Tjocka svansar, päls på ända
Skräckis på teve, håll fred, för katten!
Här vet man aldrig vad som ska hända
Det morras i olika toner
Som extra ljudillustrationer
Åh, puh, en reklampaus jag går på toa
Kissarna somnar på mina täcken
Nu är de så lugna, trygga och goa
Varifrån kom den där skräcken?
Ville de bara hämnas och skrämma
mig för att jag inte varit hemma?
Nu börjar det snart, reklamen är slut
Hmm... Kanske skulle jag stänga av för i kväll
Men jag undrar ju om de ska komma ut
Från Helvetets eget motell
Ett stackars vilset, ensamt par
De enda levande som finns kvar
Usch då, snart kommer mördarna
Men snälla kissarna, vakna!
Huvudpersonerna är desperata
Snart ligger de blodiga, nakna
Telefonen sönderslagen på ett golv
Inte hann de kontakta 112
Jag är lite torr i munnen tror jag
Det hade varit gott med cola
Men nu gör de visst ett par smarta drag
Hur mycket ska de stackarna tåla?
Haha nu är det ju paus igen
Hämtar hela flaskan till sen
Det var visst ett tag sen sist jag såg
Såna här creepy rullar
Kanske bra för kroppen när man är lite låg
Med lite andra bullar
Adrenalinet flödar i kroppen
Ja, jag mår faktiskt toppen
Fast det blir lite tradigt efter ett tag
Så effekten är av tillfällig art
Intrigen brukar vara ganska svag
Regissören inte alltför smart
Men det duger ju för i natt
Utan en enda vaken katt
Varsågod för tonfisken,
Hoppas den smaka'
Inte behöver ni
För min skull vaka...
Bunden vers (Rim)
av Solitaire
Publicerad 2014-01-26 01:23
Rozsi.kovacs
En underbar text som lever
2014-01-31
ej medlem längre
hehe rolig ide det att referera en skräckrulle...rena shining jhu !
2014-01-26
ej medlem längre
Helt underbar text! :)
2014-01-26
Angel of love
Du skriver såå fantastiskt.
2014-01-26