Logga in




Jag har en ny teve, jag... En jäääääättestoooor... Bilden är från sovrummet, som även texten beskriver, omutifallatt...

Fyra par ögon stirrar ut i natten

Tjocka svansar, päls på ända

Skräckis på teve, håll fred, för katten!

Här vet man aldrig vad som ska hända

Det morras i olika toner

Som extra ljudillustrationer

 

Åh, puh, en reklampaus jag går på toa

Kissarna somnar på mina täcken

Nu är de så lugna, trygga och goa

Varifrån kom den där skräcken?

Ville de bara hämnas och skrämma

mig för att jag inte varit hemma?

  

Nu börjar det snart, reklamen är slut

Hmm... Kanske skulle jag stänga av för i kväll

Men jag undrar ju om de ska komma ut 

Från Helvetets eget motell

Ett stackars vilset, ensamt par

De enda levande som finns kvar

  

Usch då, snart kommer mördarna

Men snälla kissarna, vakna!

Huvudpersonerna är desperata

Snart ligger de blodiga, nakna

Telefonen sönderslagen på ett golv

Inte hann de kontakta 112

 

Jag är lite torr i munnen tror jag

Det hade varit gott med cola

Men nu gör de visst ett par smarta drag

Hur mycket ska de stackarna tåla?

Haha nu är det ju paus igen

Hämtar hela flaskan till sen

 

Det var visst ett tag sen sist jag såg

Såna här creepy rullar

Kanske bra för kroppen när man är lite låg

Med lite andra bullar

Adrenalinet flödar i kroppen

Ja, jag mår faktiskt toppen

 

Fast det blir lite tradigt efter ett tag

Så effekten är av tillfällig art

Intrigen brukar vara ganska svag

Regissören inte alltför smart

Men det duger ju för i natt

Utan en enda vaken katt

 

Varsågod för tonfisken, 

Hoppas den smaka'

Inte behöver ni

För min skull vaka...



Bunden vers (Rim)
av Solitaire
Publicerad 2014-01-26 01:23


Rozsi.kovacs
En underbar text som lever
2014-01-31


ej medlem längre
hehe rolig ide det att referera en skräckrulle...rena shining jhu !
2014-01-26


ej medlem längre
Helt underbar text! :)
2014-01-26


Angel of love
Du skriver såå fantastiskt.
2014-01-26