Jag fick din längtan
med drömmens vågor
önskningar att minnas
ett andetag av frågor
de gungade rytmiskt
som en kärleksbalad
svaren blev tydliga
en smak av choklad
Du var den jag önskat
och i stillhet drömt
en gudinna i fjärran
som himmelen glömt
så ren och så vacker
får du mig att le
dina dikter om kärlek
till mig du vill ge
Du får mig att drunkna
djupt i känslornas hav
där dina glädjetårar
är som kärlekens sav
de rinner som floder
och berör mitt sinne
den glöd som tänds
är i evighetens minne
Jag fick din kärlek
en passion för hela livet
på drömmarnas vågor
för framtiden helt givet
den rör sig långsamt
med vindarna den styr
nattens segeltur
tills morgonen gryr
(Copyright © ULJO)
Bunden vers (Rim)
av ULJO
Publicerad 2015-01-02 19:51
gunnnar nylund
Lite av kärlekens höga visa... en dröm som kommer seglande över de vidaste av vatten. Känslosamt skrivet... bra vetja!
2015-03-13
ResenärGenomLivet
Lugnt och mjukt sjungs kärlekens lov...så vackert...
2015-01-05
Lars Hedlin
Jätte fint!
2015-01-04
Connie
Oj den här är också skön! Precis så vill man att kärleken ska kännas!
2015-01-04
Bo Himmelsbåge
En vacker kärleksvisa i drömmens hav...
2015-01-03
ej medlem längre
Så kärleksfullt vackert, sånt som man önskar höra från någon man tycker om, många känslor i denna.
2015-01-03
ej medlem längre
Sjunger den här under tiden jag läser, där moll blandas med durackord från min gitarr. En given ballad!
2015-01-03
Änglaögon
Vackra kärleksvågor.
2015-01-03
aol
Underbart smäktande så drömlivet skaldat vännen
2015-01-03
Ingrid Trolle
Underbart vackert med fin takt och fina rim med sköna ord som flätas till värme och kärlek. Bravo
2015-01-03
Chawa
Inget är så vackert som smäktande kärleksljuva drömmar präntade med glöd. Passionerat, bultande!
2015-01-02
ej medlem längre
Håller med Kjell, musik till denna och du har en hit. Du skulle bli en ny Lundell eller Winnerbeck, så bra är du.
2015-01-02
Kjell Åhsberg
Lite musik till texten och du har en vacker kärleksballad. Du har inte funderat på att börja skriva sångtexter? Det här är en bra början.
2015-01-02
Eva Helene
Vackert med vemodsstänk!
2015-01-02
ej medlem längre
Som vanligt skriver du otroligt vackert..
2015-01-02
bumerang
Din passion märks i texten du beskriver. Vi är med dig och hoppas på kärleken.
2015-01-02
Marita Ohlquist
I den bästa av världar!
2015-01-02
prima donna
vackert!
2015-01-02
ej medlem längre
Berörande vacker poesi som alltid ...
2015-01-02
ej medlem längre
Du skriver inte med ord...du skriver med känslorna. Starkt och berörande. Alltid.
2015-01-02