I aftonklockans land
finns inga vissna liljor
och trädgårdar bjuder
livets starka viljor
det prunkar så vackert
runt ängar och i dalar
naturens skimmer
likt guldstänkta salar
I aftonklockans land
är tillvaron unik
från höglänta höjder
hörs ljuvlig musik
en aria i gryningen
den väcker liv och lem
minnen från det goda
av efterlämnat hem
I aftonklockans land
är molnen aldrig grå
de leker förnöjsamt
på himmelen den blå
soljuset det stänker
sitt stillsamma sken
inget är skrämmande
och kärleken är ren
I aftonklockans land
finns ingen orättvisa
där lider ingen av nöd
mat för alla att spisa
ingen är våldsbenägen
i landet bortom ljuset
hit kommer vi alla
när hjärtat blir fruset
(Copyright © ULJO)
Bunden vers (Rim)
av ULJO
Publicerad 2015-04-11 03:07
anits
Så vackert skaldat, ett sånt land vill man få komma till!
2015-05-08
P-E-H
Så underbart skaldat! Dit vill vi alla.
2015-04-14
ResenärGenomLivet
Så vackert...ett land man gärna vill komma till...
2015-04-13
Ljusletaren
Så mäktigt vackert du har ordat fina vän. Tack för dessa vackra och ljusa ord/kram
2015-04-13
Lars Hedlin
Mýcket vackert!
2015-04-12
ej medlem längre
Vackra tankar..
2015-04-12
Kjell Åhsberg
Vackert målad bild av den perfekta världen. Tyvärr har vi långt dit, men hoppet finns att vi åtminstone kan få smaka en liten bit av den.
2015-04-11
Marianne Räf
Drömmande och vackert.
2015-04-11
Palett
En utopisk vacker världsbild i din fina text !
2015-04-11
ej medlem längre
Din aftonklockan ringer rakt in i hjärtat och berör.
2015-04-11
Elisabeth Nilsson
Vilken underbar värld du målar med din penna! I den vill man hamna och stanna.
2015-04-11
Eva Helene
Även om det känns som en utopi så måste vi få drömma oss dit. Vacker dikt!
2015-04-11
Blomma-Stjärna
det paradis du målar upp är för alla - allt är inskrivet i naturens skönhet och människan följer med jämlikhet, broderskap, rättvisa och hjärtats frid - allt är möjligt och värt att kämpa för (sedan kommer en hädisk tanke; tänk om det blir tråkigt?) ----- applåd och bokmärke
2015-04-11
Anya
Vacker värld som målas upp...i Aftonklockans land.
2015-04-11
louisegirl
Du är mästerlig, med din penna.. Otroligt vackert
2015-04-11
Ingrid Trolle
Underbart lugn och skön värme kan endast en stor diktare ge. Tack!
2015-04-11
aol
Varmt vackert skaldat med fina rim
2015-04-11
ej medlem längre
Ja, det är den jord vi kämpar för, paradiset. Så fint uttänkt!
2015-04-11
Teresia Ridell
Otroligt vackert;njuter varje ord med en skön rofylld känsla som värmer innerligt.
2015-04-11
Marita Ohlquist
Texten sprider värme i själ och hjärta!
2015-04-11
ej medlem längre
Återigen en helt fantastisk dikt från din poetiska penna. Att få ta del av denna sköna läsning är för mig som att befinna sig i det himmelrike du beskriver. Du förtjänar verkligen din plats här på poeter.se för din diktkonst är utöver det vanliga.
2015-04-11
ej medlem längre
Underbart framtidsperspektiv. Vackert diktat!
2015-04-11