Logga in






Såg målet framför mig

längtade dit

närmade mig långsamt

steg för steg

bara hala stenar att sätta fötterna på



Fri vers (Fri form)
av Marita Ohlquist
Publicerad 2015-07-09 08:43


Osvalds_Dotter
Trots motståndet av hala stenar kommer du närmre och närmre målet - i din takt.
2015-07-15


Lehva
Modigt att våga ... steg för steg. .. Tänkvärd text.
2015-07-10


Valter Örn
Ja man får verkligen tänka sig för så att man inte sätter sina fötter på hala och slemmiga stenar på livets stig!
2015-07-10


ej medlem längre
Gillar hala stenar, de tar ens tid, och tar en framåt i lagom takt, finns mycket att se i det långsamma.
2015-07-10


GG
Ibland är det inte lätt att nå målet, även om det ser klart ut. Då är et viktigt att ta det som du skriver "steg för steg". Bra dikt :)
2015-07-09


ResenärGenomLivet
Ja, man får ta det försiktigt...men halkar man så får man ta sej upp igen...fint...
2015-07-09


lila fjäderblomman
Livets väg...fint!
2015-07-09


Blomma-Stjärna
- håller tummarna!
2015-07-09


bittemi
Ibland är livet osäkert och fyllt av risker.Bra formulerat!
2015-07-09


Dan Myrbeck
Ibland är livets väg hal.
2015-07-09


Lars Hedlin
Så bra och fint framfört!
2015-07-09


Rise Little One
Passa på att gå fortare under sommar då stenar är rena och torra i stort sett;)
2015-07-09


KattenKin
Precis! Duktig du är på dessa bilder att känna igen sig i!
2015-07-09


Gunnel Eriksson
Bara man har ett mål, så klarar man de hala stenarna. Klok text.
2015-07-09


Elisabeth Nilsson
Visdomsord från din penna!
2015-07-09


ej medlem längre
Ännu ett guldkorn från dig.
2015-07-09


Eva Helene
Känns som en mardröm, då finns det alltid hinder i vägen så att man aldrig kommer fram till målet. Men verkligheten kan ju dessvärre också bjuda samma motstånd. Väl beskrivet!
2015-07-09


Stefan Albrektsson
...då gäller det att hålla tungan rätt i mun... och skynda långsamt. Fint.
2015-07-09


ej medlem längre
Ju större svårigheter desto gladare blir man när man kämpat igenom.
2015-07-09


Anya
Joo ofta är det hala stenar fram till målet och jag brukar halka flera gånger innan jag kommer fram. Klok text!
2015-07-09


Maria Sundelin
Gå försiktigt men utan tvekan Kramar
2015-07-09


louisegirl
I bland är de hala som såpa, innan man når sitt mål... Så bra fångat!
2015-07-09


Maj-Lis
Hoppas att det kommer en sten som är torr
2015-07-09


Marianne Räf
Vilken otur! Hoppas du kom fram till målet, i alla fall!
2015-07-09


Magdalena Eriksson
Bättre en hal sten som går att skriva om än en sten med huggtänder. Jag tycker du skriver så bra jag går med tar sikte i min värld
2015-07-09