Om du vill döda
en medmänniska
behövs inga vapen
som sticker eller spränger
det räcker med tystnad
konsekvent tystnad
i organiserad kollektiv form
Det tar bara lite längre tid
Fri vers (Fri form)
av Respons
Publicerad 2015-10-25 12:44
frun
Eller bara lite skitsnack räcker fullgott för det perfekta mordet.
2015-10-27
Kjell Åhsberg
Kan bara hålla med. Tystnad är ett effektivt vapen.
2015-10-26
Blomma-Stjärna
"konsekvent tystnad i organiserad kollektiv form" - finns ingen annan som ser och vet om det orättfärdiga och ingen kraft till att söka sig ett annat sammanhang, då blir det inte till att uthärda!
2015-10-25
ej medlem längre
Ja det är ett sätt .. med tystnad.. ett annat är med ord.
2015-10-25
Magdalena Eriksson
tack för den. hahaha mördande tystnad... men tack för jag ser att du också vågar uttrycka en erfarenhet som handlar om viktiga vanliga situationer.
2015-10-25
Marita Ohlquist
Ja, att tiga ihjäl någon, frysa ut från gemenskapen! Bra skrivet om mångas bistra verklighet.
2015-10-25
i af apa
ay, låter sant...!
2015-10-25
ej medlem längre
Tystnad...ett hemskt vapen som säger mer än ord.
2015-10-25