jag har skakats upp och ned och in och ut
en förfärlig turbulens
har kantat vägen till det nya året
men ändå, till sist
fann jag mig själv vara hel
som ögat i stormen
-
kärlek, sång
och rytm
har jag också smakat på
och ja, i rikligt mått!
-
men nu har ett skriande behov
av vardagslunk
och förutsägbarhet
och lugn
gripit mig
tadam
-
här kommer en rund
en gyllene stund
med en mugg fylld
av randig poesi
och lite ljummen mjölkchoklad
häller jag också i
tadam-dam-dam!
-
Fri vers (Fri form)
av Blomma-Stjärna
Publicerad 2016-01-08 01:13
Lars Hedlin
Stort är modet att resa sig efter svårigheter....
2016-01-09
Dan Myrbeck
Oönskad turbulens är oturturbulens, och gör att man vill ha en klunk vardagslunk.
2016-01-08
Elisabeth Nilsson
På kornet om lockelsen åter till vardagen efter alla helger. Idag känns det skönt. Och lugnt.
2016-01-08
Rise Little One
Mitt i turbulens kom poesi ...det fungerar alldeles utmärkt ihop
2016-01-08
ej medlem längre
En text fylld av värme och framtidshopp, format med vardagens guldkornspenna.
2016-01-08
Ljusletaren
Stund med sig själv för eftertanke tillsammans med upplockade känslor av njutning. Härlig kombo du fångade/kram
2016-01-08
Marita Ohlquist
Det kräver styrka och tålamod att resa sig igen. Din fina text visar att du har klarat det. Önskar dig allt gott.
2016-01-08
Marianne Räf
"...med en mugg fylld av randig poesi..." Helt underbart! Känner såväl igen känslan, då man står upp igen efter nedgång å turbulens.. Så härligt är, ju, det! Ett Schvung till Kreativiteten, ger det, också, eller hur. Fint poetat !
2016-01-08