Logga in




Hur kan någonting utvecklas i en människas liv,
som hela tiden lever i det som varit ?
där  oupplösliga  problem och oförrätter  aldrig
kan uppklaras, då de  skyldiga  redan är döda  ?

Stryk och gå vidare  menade Strindberg, för att
älta  det gamla som  gnager in i märgen, är som
att bli  uppäten  innifrån, och  ju  mer man gräv
i dyngan,desto mer luktan.

Så skit i skiten, låt  den  förtorka med de  ogärn-
ingsmän som ligga stelbenta i sina gravar, men
förlåt dem  icke, för  de  visste  nog  fan  vad  de
gjorde.
-



Prosa av Notarius publicus:Sten Wiking
Publicerad 2016-09-26 14:50