ibland
när stjärnor
lyst sitt starka ljus
och står inför
sitt sista regn
är allt
ofattbart
vackert
hejdlöst
mitt i allt
och vi inget mer
kan göra
förutom att
stå och se på
då vi måste
acceptera
stjärnors glans
och se på när en stjärna släcks
och en annan tänds i samma stund
och att glädjas åt en
vacker himmel
då våra stjärnor blinkar
i tändning
i släckning
i livets
natthimmel
Fri vers (Fri form)
av Krimskramsan
Publicerad 2016-10-23 09:46