Logga in


Förr om åren stod mitt hjärta närmast barnens behov.
Deras skratt och lekfullhet, deras växtkraft
gav mig tillfredsställelse.
Det fanns sällan tid till djupsömn och motion...
Förstulet, för att inte säga, på stulen tid, kom jag åt
att gestalta min egen begåvning.

Då fanns det växtkraft i mina drömmar.
Färggrann som en regnbåge lyste vilja och förmåga.
men nu, går jag vill
i den nya tekniken.

Världen har komplicerats.
Den kraft jag har och det jag gör
håller för att misslyckas
och överraska -
jag har tid till att leka
och jag har funnit att skatter vill låta sig bli hittade av mig!

Mina drömmar är bleka i kanten, idag
och viljan och orken har veknat
men tid finns och det är jag glad för
om du vill kan du se mig leende leka
i spillrorna!





Fri vers (Fri form)
av Blomma-Stjärna
Publicerad 2016-10-23 19:32


lila fjäderblomman
Fint, njuter av dina färgstarka livsbejakande rader!
2016-10-29


ULJO
Bra där
2016-10-24


Red Rose 13
Vilken stark dikt! :) Otroligt berörande. Än finns det många lekar kvar att leka och mycket lyskraft kvar. Tiden har du på din sida. <3
2016-10-24


Respons
Igenkännbart om kreativitetens villkor. Bra!
2016-10-24


Karina"Kia"
Se livets möjligheter i en färgstark kvinna! Snyggt bra och kraftfullt skrivet!
2016-10-23


Elisabeth Nilsson
Visst vissnar vi lite med åren, men har ändå mycket att ge av kraft och livsvisdom. Precis vad du delar med dig av i din livsbejakande text!
2016-10-23


ej medlem längre
Du är en stark kvinna med kraft och livsglädje. Du och dina ord inspirerar. Tack.
2016-10-23