Jag är en av de odöda
en som slutat leva
men ännu inte haft den goda smaken att dö
Jag är en av de stilla
som slutat bidra
slutat släpa och äter choklad på förmiddagen
Jag är en av de tysta
vars röst har spruckit
då jag förgäves ropat efter mening och mål
Jag är en av de bleka
vars färg har flagnat
då hoppet runnit ut som utslagna såpbubblor
Jag är en av de odöda
som tappat greppet
och ännu inte haft den goda smaken att skärpa till mig igen
Fri vers av HanKa
Publicerad 2016-12-01 01:06