Julen julen är nu här
På många många tär
Känner ensamheten större nu
Utförsäkrad som de är
Inga pengar hava de
I sin trygga famn
Känner bara tomhet
I sin tomma barm
Livet leker inte
Fastän det är jul
Tomten kommer inte
Det är inge kul
Ute är de kallt och vitt
Gu vad det känns trist
Fryser om fötterna
Hemlös som de är
Rut och Rot går bra till rik
Fattiga blir lik
Är det så vi vill ha
Säg vad du vill ha
Sparka på en sjuk
Känns det riktigt bra
Ta allt från en fattig en
Gör hans jul bränd
Fri vers (Fri form)
av kjell-åke bearfoot
Publicerad 2016-12-21 10:01
Anneli A
Mycket bra skrivet!
2016-12-23
Bibbi
Skriver under på Senta.
2016-12-22
ej medlem längre
Nej, någon god jul förunnas inte de som mest skulle behöva det! De får det bara värre! I allt sitt överflöd sitter de styrande och skapar lagar till sin egen förmån.
2016-12-21