Logga in







Himmelen var mörk och tung
hukade mig, nära att ge upp

hoppets krafter särade molnen
en strimma av ljus bröt igenom

reste mig upp
fortsatte kämpa



Fri vers (Fri form)
av Marita Ohlquist
Publicerad 2016-12-21 12:01


Filosofiskan
Precist fångat om själens kamp efter hopp i tillvaron! Fint beskrivet!
2017-01-06


Lars Hedlin
Starkt och bra
2016-12-28


StinaJ
Det sista som överger männsikan är hoppet och det är genom den tron vi överlever. Stark text.
2016-12-27


Olof Lagerhorn
Fint skrivet om hur hoppet alltid går vid vår sida.
2016-12-26


Åsa Njunjes
Ja det är inte att inte falla som är målet utan att resa sig igen därefter.
2016-12-26


Johan Strömstedt
Den ständiga kampen. När det ena är över ramlar man ner i något nytt. De små andningshålen således ack så viktiga. Det gäller bara att ta vara på dem. Skrivandet har bra luft att vila i, åtminstone ibland.
2016-12-26


ResenärGenomLivet
Så är det i livet...det är bara att gå vidare...
2016-12-24


Ingrid Trolle
Ljusets återkomst
2016-12-22


Elisabeth Nilsson
Fint diktat om att återse ljuset!
2016-12-22


Salvation Pepper
Det gäller bara att invänta, och förvänta sig, tecken.
2016-12-22


Rise Little One
Du är mycket starkare än du tror...
2016-12-21


ULJO
Fint att höra om din kämpaglöd
2016-12-21


Peter Söderqvist
Dina ögonblicksbilder blir till små mästerverk.
2016-12-21


M.Eta
Det ljusnar, det ljusnar var min mammas motto och jag försöker ofta tänka så hur svårt det än kan vara ibland. Fint!
2016-12-21


Eva Helene
Ett ljus som ger förnyade krafter, fint!
2016-12-21


ej medlem längre
Ja, livet är en kamp om man framåt.
2016-12-21


Gunnel Eriksson
Man har nog mer krafter än man tror. Ännu en bra bild av hur det är att vara människa ger din dikt.
2016-12-21


Dan Myrbeck
När det gäller hoppet ska vi inte ge upp hoppet!
2016-12-21


Maria Sundelin
Låter bra det Kramar
2016-12-21


Anya
Jaa egentligen har man ju inget val mer än att fortsätta kämpa...tänker jag när jag läser. Himmelen kan sannerligen ta många olika skepnader.
2016-12-21


ej medlem längre
bra att du kämpar.
2016-12-21


ej medlem längre
Ord att läsa och ta till sig när det känns tungt och mörkt.
2016-12-21


Niliboy
javisst, å själva kampen är ljuv ibland!
2016-12-21


Öknens Ros
när det är som mörkast finns alltid en strimma hopp (vill jag innerligen hoppas).
2016-12-21