Logga in


Som ensamstående mamma har jag under åren betrakats som ett vandrande normbrott. Kanske är det normerna som ska granskas?

I det deiktiska rummet
Finns bara jag
Med mina små
Normbrott

Presuppositioner
Haglar
Vattentätt
Offer oförmögen

Inferenser
I det icke talade
Dras slutsatser
Om ett trasigt liv

Intersektionalitet
Identitet
Funktionalitet
Klass?

Oavsett
Attribut
Garderar jag mig
Att vara stark är mitt enda val



Fri vers av Jeanne-Marie
Publicerad 2017-02-23 14:30


ej medlem längre
Bra där Jeanne-Marie ! Tack!
2017-02-23


Maria Marängsviss
Definitivt ska normer granskas. Och vem som hjälper till att sätta och upprätthålla dem! Heja dig:)
2017-02-23