Då det på förekommen anledning visat sig vara mycket tråkigare i längden att leva i fred än i krig,gör människan allt hon kan för att ställa till med bråk och osämja.
Och när problemen blivit så vanliga att hon tröttnat på dom,uppfinner hon genast nya för att kunna underhålla sig.
Orsak och verkan är alltid manipulerad för att eventuella orsaksanalyser inte ska äventyra det rådande läget.
Nyhetsmedier skulle gå i konkurs om inte gamla onda vanor upprätthålls.
Övriga genrer (Essä/Recension)
av Notarius publicus:Sten Wiking
Publicerad 2017-04-04 04:54