Billigt folk finns det mycket av
“helruttet” folk mycket mindre av
Men det är så typiskt av dem
att kasta skit på andra utan skam
När en “helrutten" människa avslöjar sig
gör han allt för att kasta in andra på sin stig
De vill aldrig stå för vad de själva gjort
för de erkänner aldrig sina brott
Därför ser världen ut som den gör
“helruttna" människor ser fina känslor som odör
Ärlighet är för dem ett hatat ord
med skenhelighet baktalar de andra som de vill begrava i sin jord
Men vissa “crying babies” har rättvisan tryckt på sin dörr
törs bejaka äkta känslor och gråta för en mamma som dör
Utan “crying babies” blir världen bara terror
skönt att lite godhet finns, så “helruttna" människor kan lysa i error
Fortsätter de “helruttna” att ord-spotta på dig
bry dig ej
Du har sett deras rätta ansikte
förstår deras elaka avsikter
Lev glatt och känslosamt vidare ditt liv
undvik om möjligt deras kiv
Förklara för dem att dig kan de inte terrorisera
för den här “crying babyn” TÖRS dem offentligt besvara
Fri vers (Fri form)
av kjell-åke bearfoot
Publicerad 2017-04-18 17:35
Bibbi
Skriver under på Senta.
2017-04-26
ej medlem längre
:) Trumpen finns det många av på vår jord sant så!
2017-04-19
objekt3
gråterskor finnes fortfarande som yrke i delar av världen, bara en liten tanke om de helruttna
2017-04-18
ej medlem längre
Verkligen sant! Nej man ska inte bry sig om några slänger skit, de får göra det då om det roar...
2017-04-18