Logga in


det primitiva eller kanske mest djupt mänskliga vaknar när människan skapar eld. Tanken flyr upp med röken, glöder en stund med eldslågorna. Allt skit man stuvat undan brinner med eldens energi och frigör samtidigt något så djupt lyckligt inombords

 

vi eldar inte bara upp fysiska saker utan städar rannsakar och gallrar inom oss själva, den stund vi försvinner från här och nu och bara är i nuet, dået och evigheten en stund med tankar som inte existerar längre än röken på glödbädden famn



Fri vers (Fri form)
av ~alruna~
Publicerad 2018-01-01 12:46


aol
Så klokt vist vackert och sant skaldat,
2018-01-01