Jag vet, det är många människor med knuten hand
Människor som inte kan känna empati
Som rycker på axlarna och går vidare
Det kommer inget gott ur en knuten hand.
Tror inte dessa människor är onda.
De har inte lärt sig selektera alla intryck
Intryck som de upplever och läser
Bryr sig om sin egna lilla värld
Platonisk kärlek och förståelse är inget för dem
Ska detta kunna ändras så krävs att det kommer
Utifrån och går inåt
Att göra tvärtom skapar förvirring bara
Fri vers (Fri form)
av Jan Johansson
Publicerad 2018-01-01 16:25