Hur många tårar finns i världen,
sa nån som var på premiär
Om mina tårar varit pengar
vore jag mer än miljonär
Eller världens största glaciär
skulle det bombsäkert blivit
om vi hade haft annat klimat
En tjock tjock bok om jag skrivit
Och gjort en bokstav av varje tår
-det är typ det jag nästan gör
för att inte helt gå sönder
om nu någon undrar varför
Som svar på frågan: helt oändligt
-de ingår i vattnets kretslopp
Massor av tårar finns i världen
De renar och hindrar driftstopp
Bunden vers (Rim)
av Terapipoeten
Publicerad 2018-01-04 13:03
bohemen
JA! Att gråta renar och befriar! Vi borde gråta mer i Sverige! Det är helt underbart att gråta. Bohemen
2018-01-05
DavidM
Gillar diktens perspektiv, dess förmedling av tårar som ett kretslopp. Uppskattar den bilden.
2018-01-04