ibland är det bara stopp
det kommer ingenting
eller så känns det som om
man bara upprepar sig
man har inget flyt
och så får man ångest
och ångesten gör det inte lättare att skriva
varför blir det såhär?
ställer man för höga krav?
vad ska man göra?
det hjälper inte att dunka huvudet i väggen
”det är väl bara att skriva?” säger många
och så är det väl ibland
men inte alla dagar
Fri vers (Fri form)
av Tomas Karlsson
Publicerad 2018-01-04 13:20