Vitmenad natur
yrsnö virvlar i luften
oälskad skönhet
Bunden vers (Haiku)
av Elisabeth Nilsson
Publicerad 2018-03-01 17:25
ULJO
Vårvindar friska längtar vi.
2018-03-05
Anya
Tycker om dubbelheten här. Den oälskade skönheten. Jaa så kan man sannerligen känna inför vintern och snön. Bra!
2018-03-03
KattenKin
Riktigt bra haiku! Så känns det nog för de flesta nu skulle jag tro. Här har vi haft -30° i veckor, man är gode less!
2018-03-01
Rise Little One
En oändlig längtan till våren...
2018-03-01
DavidM
Känns som vintern just börjat, undrar om det blir en senare vår i år. Snygg årstids-trerading.
2018-03-01
Larz Gustafsson
Våren närmar sig city. Mot alla odds.
2018-03-01
M.Eta
De vackra snöstjärnorna har mist sin lyster, inte önskvärda längre. Våren, var är du? Men...fin haiku!
2018-03-01
ej medlem längre
Vårlängtan finns hos oss alla.
2018-03-01
Marita Ohlquist
Bra skrivet! Nu måste Kung Bore lämna plats åt Fröken Vår!
2018-03-01
Jag är fan större än Sartre
Snyggt skrivet! Och visst snö är till synes vacker, men bara ett par dagar kring jul. Sen är den jävligt oälskad.
2018-03-01