Logga in




Läste en text ...blir ibland betänksam vad händer med människor på nätet...fejk eller sanning? --2017-06-04


Nattmanglade tankar flyr
ännu ett ärr i själen, som isberg sover de
under ytan
Ärren fyller skålen till randen full
vaknar med sorgflor som skymmer dagen
mörkerandas in och ut
frostrosor brinner på pannan
ser gröna tillitsfulla ögon slockna
ser en solkatt på rygg i solen
ser en stor snäll pandabjörn somna

Så många sorger
så många avsked följer jämsides
med att vara djur - och människovän

idag tycks empati och engagemang
som ren idioti det finns inte plats för altruism
i ett samhälle där elitism och narcissism
höjes som gudar till skyarna

Människor strävar efter självbekräftelse
och det till vilket pris som helst
utnyttjar svaga
sköra och utsatta
En fördel med motgång
styrka finns i motgång
för just i motgång prövas våra själar
men jag ryser

vad har vi kvar av mänskligheten
är det bara reptilhjärnan som får regera
och
sockerkaksmuffisar med sockerglasyr
pryder kaffebordet där bordduken nödtorftigt
skyler bristerna under bordet?

Det är skamligt att manipulera i mammons
namn!

*

Kommentarer är empati idioti?

Sjukdomspoeten
ord och inga visor, det är farligt att
manipulera i Guds namn också, se hur
världen ser ut pga reliigoner, från så
kärleksfulla "böcker som islam och
kristendom:) Mammon är den gud jag tror
mest på om man skall tro saker som man
inte vet existerar. Men pengar gör mig
lycklig, pus vin kvinnor och sång, jag katter
också......inte att förglömma!
2017-06-04

Melomel
Valda vackra ord med omsorg i
sanningens namn
2017-06-04

Senta
Sanningens ord!
2017-06-04



Fri vers av the wildcat
Publicerad 2018-03-17 22:13