Gjorde vad jag ville
men ville ingenting
Visste inte ens om det
var tillåtet
eller bara självbelåtet
Att bara sitta still
och inte göra någonting
Kanske borde man hellre
resa till Beijing
eller jobba på beting
Glad att ingen kunde
mig se
nu när jag var så lat
och undvek allt kallprat
En inte helt adekvat person
mer som något misstänkt
syndikat
helt utan rörelseresultat
Konstigt var väl ändå
att jag kunde njuta
av att min verklighet uppskjuta
utan att se ut genom någon
sidoruta
Bara helt ensam rätt och slätt
Oemotsagd blir livet lätt
Bunden vers (Rim)
av Lottie Ålhed
Publicerad 2019-08-05 12:54
Elisabeth Nilsson
Bra diktat om att inte göra något. Precis vad jag själv älskar.
2019-08-05
Larz Gustafsson
Jag vägrar att skriva "Beijing". Jag skriver "Peking" och "Mao Tse-tung". Det finns ingen kines som uttalar hans namn som "Mao Zedong". I Sverige finns hemliga ordnar. Det ordnar sig aldrig. De är betydligt farligare än syndikaten. Sedan har vi syndikalisterna. En tragisk parentes. Hill is in hell.
2019-08-05