Logga in


Lev livet ta inget för givet

Varför jag gör allt
svårt och inte lätt
och att leva liv
kan ej bättre sätt
jag har en viss kunskap
har intelligens
men ändå jag saknar
livets kompetens

Far var arbetsslav
jag är honom lik
allt är förutbestämt
det är genetik
vi kan inte bättre
än att slita hårt
och ska slappna av
när vi har gått bort

Visst, jag är bekymrad
hur ska gå för sig
den dag när min Gud
tänker fråga mig
innan min kropp hamnar
djupt i mörka grav
vad gjorde jag med liv
som han till mig gav

Varför är jag inte
den som livet styr
och jobbar som åsna
sover som vampyr
med en sån fortsättning
min framtid blir hemsk
jag borde ta lugnt
jag är ju en svensk :)

Jovo Janjicic







Fri vers av Jovo Janjicic
Publicerad 2019-09-14 01:18