morgonen började med grus i ögonen
huvudvärk och diarré
ute regnade det - hela dagen
inne är varmt och gott
jag dricker kamomillte
och sorterar gamla foton och collage
Skönt Sjuk
Fri vers (Fri form)
av Blomma-Stjärna
Publicerad 2019-10-11 23:38
Anya
Dina texter gestaltar som oftast en människa som kan hantera livet och vara snäll mot sig själv. Så mycket styrka. Härligt.
2019-10-14
Elisabeth Nilsson
Livsvisdom att ta till sig. Att se ljusglimtar även i sjukan.
2019-10-13
lila fjäderblomman
krya på dig skönt oxå <3 kram
2019-10-12
Rise Little One
Ta det lugnt fina vännen då kroppen vill samtala med dig <3 Krya på dig!
2019-10-12
Lena Söderkvist
Det gäller att kunna ta det goda med det onda. Ibland behöver man vila, då är sjukdomar - inte allvarliga sådana förstås - bara bra. Du har fattat poängen.
2019-10-12
Karina"Kia"
Låter som du är på fötterna och kryat på dig med lite hemma självdistans behövlig medicin:) Egen vård är inte att förakta!
2019-10-12
Kungskobran
Det är en slags reningsprocess att vara sjuk, inga krav lugn och ro att läsa om man inte är riktigt dålig förstås
2019-10-12
Respons
Ibland kan man njuta av att vara lite sjuk. Krya på dig!
2019-10-12
ULJO
Ibland kan det vara skönt att få känna sig sjuk. Släppa kraven.
2019-10-12
Lena Staaf
Jag brukar längta efter att få vara sjuk ett tag och bara vila i sängen med en bok. Ångrar mig strax när jag verkligen blir sjuk.
2019-10-12
KattenKin
Du har kryat på dig gott då låter det som, när sjukdomen rent börjar vara en mysfaktor. ;)
2019-10-11