Logga in


 

I universum finns

inga stopp

ingenstans där man

kan vända om

 



Fri vers av StinaJ
Publicerad 2019-10-26 00:16


Stanley Rydell
Lekfull rubrik som inbjuder till motstånd och text som går i klinch med tankar om vår plats/väg i det stora ogripbara
2019-10-29


ResenärGenomLivet
Ja, det finns mycket som vi inte vet...
2019-10-28


Lars Hedlin
Bara att vara i nuet!
2019-10-27


Annie b'larsson
Nu tänker jag tillåta mig att vara lite konstruktivt kritisk. "Raka spåret"..? Hur då? och detta att man inte kan vända om? Jo, om man sitter i en farkost som är programmerad att vända om, då går det. Sen tänker jag som så att, är universum linjärt eller cirkulärt? Detta vet faktiskt inte ens vetenskapsmännen som sysslar med kosmologi. Själv tycker jag det verkar mest naturligt att rymden är cirkulär - och därmed oändlig, och att den expanderar, hela tiden. I vad? Det kan man undra. Skickar en applåd för att din dikt skapar spännande bilder och frågeställningar. Stjärna i kanten!
2019-10-27


Feliaxel
Universums evighet så oändlig
2019-10-26


ULJO
En evighet. Vi är en sekund av den.
2019-10-26