Den tiden glömmer jag aldrig
Det var Grandsalen -85
och Rehngårdskonferensen
Två steg på vägen hem
VW-bussen och alla "raider"
som vi gjorde i Herrens namn
Den tiden glömmer jag aldrig
och nu är jag snart i hamn
Det var bönemöten i hemmen
Och en jublande fröjdesång
Man glömde gamla sorger
och hur det var en gång
Vi fick tilltal och profetior
Jag predikade själv en del
Vi var unga och vi var vilda
och ibland så blev det fel
Några gick på bibelskola
Gud såg till att vi fick råd
I vår ofullkomlighet så
var vi omgivna av nåd
Ivern var det inget fel på
Våra hjärtan stod i brand
och vi leddes av vår Fader
av Hans Ord och starka hand
Jag glömmer aldrig den tiden
Det var särlaregnets tid
Vi prisade Gud i tungor
och fylldes av Hans frid
På turné i gamla Sverige
i en gammal VW-buss
förkunnandes Guds Rike
och församlingens exodus
LARZ GUSTAFSSON, slutet av oktober, 2019 (avslutad 31/10)
https://www.youtube.com/watch?v=nSYpz1EUY9A
Bunden vers (Rim)
av Larz Gustafsson
Publicerad 2019-10-31 15:22