Jag har slagits i hela mitt liv för det jag trott varit rätt,
men det var i min egen verklighet och den verkar inte stämma
med den befintliga verkligheten eftersom jag sitter inlåst på obestämd tid
mina vänner tyckte jag gjorde rätt när vi växte upp, de tyckte jag slogs
för rättvisan,
men var är dem nu? Jo med sina familjer hus och bilar, medans jag
sitter inlåst bakom en grå mur.
Tack för alla brev och vykort ni aldrig sände, och tack för alla rader på
Facebok ni aldrig skrev.
Gjorde jag verkligen rätt, och i så fall för vem?
Fri vers (Fri form)
av den nakna poeten
Publicerad 2020-04-07 08:31