i hela mitt liv har jag sökt något eller någon men jag vet inte vad
eller vem jag söker ; för jag går blind i mitt mörka sinne efter livets
väg ; jag har så starka lustar fulla ut av saknad efter beröring ; eller
att ha någon i mitt liv för jag känner mej så ledsen och ensam i bland
vissa nätter har jag svårt att sova i min tomma säng ; bara känslan
ut av att ha någon skulle räcka men jag har inte ens det ; ingen
att hålla om inann jag somnar eller överaska med frukost ; ska det
vara så här jag ligger ensam i mörkret och hör mitt hjärtas slag eka
bort i nattens mörker ; mina tankar maler om hur jag skulle villja
ha det om jag fick önska mej det ; det är så vackert och full av
värme och kärlek ; jag skapade ett paradis för två i mina önskningar
och i mina drömmar är jag så älskad och omtyckt men verkligheten
5förtäljer en annan historia i min ensamhet där jag bor
Fri vers av den nakna poeten
Publicerad 2020-04-15 13:14
MariaEvighet
Lidandet du känner är svårt. Texten berättar naket om dig. Vägen finns, men man måste ofta lida först.
2020-04-15
ej medlem längre
Starkt, berörande, naket och föredömligt klart!
2020-04-15